boris-claudia.reismee.nl

Met een bot door de neus

Rare jongens, die Papoea's. We hebben net de botten uit onze neus weten te pulken. Dat typt een stuk makkelijker. Die bureaustoel schuift ook veel makkelijker aan, zo zonder peniskoker. Kortom, we hebben er een paar heel bijzondere weken op zitten in Papoea Nieuw Guinea. Ok, die koppensnellers zijn inmiddels getemd, maar soms kreeg je echt een blik op het stenen tijdperk (we kregen een stenen hakbijl kado, maar die hebben we met een smoes teruggegeven. Toen kregen we een schelpenketting. Bedankt).

Na Sydney, reden we overigens eerst richting onze homebase Brisbane. Eerst even bijkomen en reorganiseren bij onze vrienden David en Annemarije (en Gijs) en hun zwembad. Daar ook onze kampeerspullen achtergelaten en lichtgewicht naar Darwin gevlogen (vooral) voor Kakadu National Park. We huurden een 4WD, kochten een gare 2e hands kampeerset (voor 50 dollar, die we later weer voor 50 dollar verkochten). Een verschrikkelijk mooi park, maar wel een redelijk ruige week gehad met 40 graden overdag and 30 's nachts. We dreven ons tentje uit van het zweet. Dat was redelijk link, want die krokodillen daar schijnen stroomopwaarts te zwemmen. We zochten zoveel mogelijk rockpools op als we konden om te plonzen. Echt paradijs soms, met uitzicht vanaf 100 meter hoog direct over het randje.

Voor meer foto's: http://picasaweb.google.com/boris.pepping/CrocsEnKakadu?feat=directlink

Maar Papoea Nieuw Guinea, was toch wel effe andere koek. Het mooie was dat we het zo konden timen dat we daar waren tijdens de Goroka Show. Nou ja, timen? Eerste effe een vertraging van 30 uur op het vliegveld doorstaan. Maar het was de moeite waard. Die Show is een festival, waar stammen uit het hele land naar Goroka - in de Highlands - kwamen in traditioneel kostuum, met trommels, toeters en schelpenbellen. In totaal zo'n 10.000 papoea's bij elkaar en een handjevol 'white men'. Echt indrukwekkend. Een hele vrolijke en lawaaierige boel en die lui vonden het een compliment om gefotografeerd te worden, dus dan ben je al snel door het dolle heen met je fototoestel. De Bird of Paradise (paradijsvogel) is niet echt happy met het evenement. Er gaat gerust een hele vogelfamilie in 1 hoofdtooi.

Van daaruit zijn we met een lokale gids, met 'openbaar vervoer' door de highlands getrokken via allerlei villages (population: 35), waar we echt hartverwarmend ontvangen werden. Onder andere door huilende kinderen (die uiteindelijk allemaal aan Claudia dr haar wilden voelen - Boris zijn kapsel was niet zo in trek). We kregen het mooiste rieten matje en het meest stabiele bamboe hutje voor de nacht en het was smullen geblazen met die sweet potatoes als ontbijt/lunch/avondeten en dat 5 dagen lang. Om ons te verwennen stookten ze veelal een lekker rokerig kampvuurtje in onze hut. Ademhalen vonden ze kennelijk niet zo belangrijk - en ach - als t hutje afbrandt staat er morgen weer een nieuwe. Wassen in de rivier en 's avonds met het hele dorp verhalen vertellen. En maar lachen met zijn allen. Veel vriendelijkere en gastvrijere mensen zullen we niet snel meer vinden (behalve in Loon op Zand en in Houten dan natuurlijk).

Echt heel tof. Maar we waren blij toen we (na weer veel in de soep gelopen vluchten) inTufi belandden. Een resort ergens in een uithoek aan de zuid-oost kust met een echt bed voor ons. Heel mooi gebied met allerlei fjorden en weer allerlei dorpen, waar iedereen lekker ging vissen in zijn houten uitgehakte kano. We hebben een handje geholpen. Verder ook nog lekker gedoken en zowaar een levende paradijsvogel gezien!

Voor meer foto's: http://picasaweb.google.com/boris.pepping/MetEenBotDoorDeNeus?feat=directlink

Eenmaalterug op 'homebase' Brisbane meteen vanaf het vliegveld opgehaalddoor Annemarie (de welbekende) en Sam voor een 4WD-wildkampeer-surfweekendje in ons vertrouwde Australia. En met kangoeroe op de BBQ! Erg tof.

Bijkomen doen we wel op Fiji ...

Reacties

Reacties

Koenraad

Wat een superleuk verhaal. Bij het zien van de fotos vallen wij zelfs van de ene verbazing in de andere. Wat een (letterlijk en figuurlijk) kleurrijk geheel. De herfst treedt hier in dus wat kleur kunnen we wel gebruiken :-)

Emily van de Plas

Wat hebben jullie het toch vervelend zo....
Leuk om te lezen hoor en Boris, echt práchtige foto's, super!! Inderdaad lijkt me het fantastisch al die mooie koppen te fotograferen.
Veel plezier nog op Fiji, daar hebben wij wel spijt van dat we dat niet meer hebben gedaan na NZ! Maar met een kleintje erbij zagen we dat toch niet zo zitten...(al die vluchten)

xx emily

jelske pepping

Ha Boris enClaudia
gaaf zeg die foto,s .Dit maken jullie toch maar mee.
geniet er maar vanen straks komt Krijn en Annemieke.
En dat gaat ook leuk worden. groetjes Jelske

annemarie (de welbekende..)

ben blij en vereerd de "welbekende" te zijn in jullie verhaal..moet maar hopen dat dit positief bedoeld is..
ben net terug van werk vandaag na jullie verlaten te hebben deze ochtend in ons huis, gek hoor, jammer dat t zo kort was, maar wel KRACHTIG. Vond t echt leuk jullie te zien en hoop dat jullie een beetje ons Ozzy sfeertje hebben gevoeld met de tent en het 'wildkamperen' tussen honderden tenten op t strand. geniet van jullie reis (Jaloers!!) en geef effe een belletje als jullie de "welbekende" Krijn afhalen in brisbane...een kort koud biertje op ons deck zou leuk zijn!
Veel plezier! Ammo en Sam

Roos

Wat ontzettend gaaf weer, jullie laatste avonturen..toch hebben jullie nu wel wat rust verdiend, Fiji is dan toch wel een hele cultuurschock, maar wel in positieve zin. We missen jullie wel hoor, kleine update: Noortje loopt en Madelief is afgelopen weekend 3 jaar geworden, jullie kennen ze niet meer terug. Geniet nog van de komende periode, groetjes aan Annemarie als je ze nog spreekt en tot in maart! Dikke kus van alle van Gasteltjes uit de van Rijckevorselstraat

Ineke Vernooij

Lieve mensen, hier krijg ik dus "buikpijn "van ;
het besef dat ik nooit zulke foto's zal kunnen maken!!
Wat een plaatjes Boris. Top.Prachtig,Wat een decor voor en fotograaf!! Nou ja, ik zal er maar van blijven dromen...
Lieve groet, uit Houten. Pas goed op jezelf!!en geniet!!

Sjef Potters

Nat van de regen parkeer ik mijn fiets bij de apotheek.
Ik vlucht naar binnen en trek een nummertje. Het is druk dus dat wordt weer wachten. Iedereen kijkt sjagrijnig en ik wring me tussen twee kakelende dames door op weg naar een tijdschrift dat op tafel ligt.
Ik blader het door en sta plotseling oog in oog met een felgekleurde man uit Papoea Nieuw Guinea.
Ik vergeet alles en iedereen om me heen, zelfs mijn nummertje. "sorry mijnheer, maar we gaan sluiten. Als u er meer van wilt weten dan raden we u aan om naar het reisburo te gaan". Zo ver hoef ik niet. Ik zet gewoon mijn pc aan en ik word op mijn wenken bediend.

Tuur

Heerlijk. Met een kop koffie op de zondagochtend lekker genoten van jullie verhaal. En de mooie platen. Weer inspiratie opgedaan voor de volgende carnavalsoutfit. Overstijgt toch jouw lieveheersbeestje-outfit Boris ;-) en voor zo'n bot hebben ze vast een minder pijnlijke oplossing in de feestwinkel !

Ik zou zeggen, op naar de eilanden. Kunnen wij meegenieten. Happy travels !
grtz Tuur & Crien

Harold

Hoi Boris,

Leuk om weer een nieuw verhaal van jullie te lezen! Ik ben helaas jouw email-adres kwijt. Zou je mij dat adres kunnen mailen (laila.harold@casema.nl)?

groet,


Harold

Jan en Leny Vernooij

Ik ben wat laat met reageren, maar ik wil altijd even de tijd nemen het hele verhaal en de fotoos tot me te nemen. Na alles te hebben gelezen moet ik zeggen dat we ons licht ongerust maken of jullie nog wel terug willen komen na zoveel te hebben gezien en meegemaakt te hebben. Utrecht is nou niet echt de "place to be" in vergelijking met zo'n avontuur als jullie nu meemaken. Groetjes vanuit Houten en geniet er nog maar even lekker van.

Leny en Jan Vernooij

Caroline

Hee Boris en Claudia,

Prachtige foto's en wat een bijzondere belevenissen. Ik vind het super hoe jullie alles eruit halen wat erin zit, en ook nergens voor schromen. Nog lekker verder genieten, en houd ons op de hoogte! Liefs Caroline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!