boris-claudia.reismee.nl

"Kou bedreigt Nieuwjaarsduik" (bron ANP)

Sydney - Koudwaterliefhebbers die een nieuwjaarsduik wilden maken konden daarvoor donderdag niet terecht op Bondi Beach. De organisatie heeft de duik daar afgelast omdat het vanwege de kou niet verantwoord is te duiken.

Er lag ijs op de locatie waar de Nieuwjaarsduik plaats zou vinden. Unox, die 51 nieuwjaarsduiken sponsort en ook de massale duik in Sydney organiseert, heeft meerdere duiken geannuleerd. Unox heeft de nieuwjaarsduiken afgelast nu de gevoelstemperatuur -10 graden is.

Waar anderen massaal afzagen van de nieuwjaarsduik, vond Boris P. (34) uit Sydney dit echter een uitgelezen moment om een statement te maken. Boze tongen hebben eerder beweerd dat hij een onverbeterlijke koukleum is. Om deze misvatting recht te zetten heeft hij dit jaar op 1 januari voor het eerst in zijn leven de nieuwjaarsduik gemaakt, juist vanwege deze barre weersomstandigheden. Voor de gelegenheid haalde hij zelfs zijn bodyboard uit het vet. Laat de boze tongen hiermee voor eens en altijd de mond gesnoerd zijn. Good on you, mate!

En laten we wel wezen: wie denkt die Unox nou helemaal dat hij is!

'WAT ERAAN VOORAF GING ...'

Dat is niet zo moeilijk: New Years Eve natuurlijk!

We hadden onszelf een echte A-locatie bezorgd voor het vuurwerk. We manoeuvreerden ons 'last-minute' op een partyboot die voorop ging in 'The Harbour of Light Parade'. Een parade van 55 boten die zichzelf hadden volgehangen met lichtsnoeren in de vorm van (redelijk slecht uitgevoerde) walvissen, haaien, kwallen etc. (Citaat van de dag kwam van Claudia: 'Zij zijn koraal').

Waar de andere boten op een afstand werden gehouden, hebben we dus de hele avond vrij door de haven mogen cruisen. Geweldig zicht op de Harbour Bridge en the Opera House, maar ook op de oevers die helemaal volgepakt waren met mensen met hun koelboxen met bier. De boot was redelijk klein en voor ons comfort maar halfvol geladen met mensen (zo'n 80 man). Heel relaxed, met onbeperkt lekkere hapjes, bier en champagne. Ook met een DJ en dansvloer voor het betere breakdance-werk.

Uiteindelijk mochten we om middernacht recht voor de Harbour Bridge voor anker. Naast het vuurwerk vanaf de Bridge en de hogere gebouwen in de city lagen er 7 pontons verspreid over de haven vanwaar het vuurwerk afgeschoten werd.Daar lagen we dus middenin. Tja, daar kan de Chinees in Loon op Zand toch net niet tegenop. Check out onze video van de avond (onder 'video's', link rechtsboven).

Wij zijn 2009 dus goed begonnen. Bij deze wensen we jullie allemaal van harte een even goed, leuk, gezond, feestelijk en GELUKKIG NIEUWJAAR toe!!!

Over onze eerdere beslommeringen uit december volgt binnenkort een verdere update, met - jawel - eindelijk kangaroos!

Ingeborg(&Jiri&Mila&Nika)

Geweldig verhaal Boris! Je zult wel snappen hoe deze mede koukleum zich op het moment voelt, idd JALOERS!!!
kus aan Clau en family-update komt via de mail

Ingeborg(&Jiri&Mila&Nika)

Oja, haha, natuurlijk ook nog de beste wensen, alle goeds voor 2009 en nog meer geneuzel...

Rolf & family

Stelletje kuttekoppen!!

Anyway!! Gelukkig nieuwjaar en heel veel plezier en geluk in 2009!!!

Cobie en Ben

Nou Boris, hartstikke stoer hoor.
En jullie beide een heel fijn, gezond en gelukkig jaar.
Liefs.

Nanja

1) Hahaha!!!
2) Gaaf!! Kon aan jullie sms-je ook al zien dat het gezellig was geweest... zowel aan de tijd dat ik het kreeg als aan de spelling... was dat na alle biertjes en champagne ;)
3) Jullie ook een héél geklukilig (om in jullie stijl te blijven ;)) 2009.
4) Kus

Robert Reijnders

Jullie ook een gelukkig en vooral gezond 2009 toegewenst!

Groet,

Robert

Ans de Roos

Wat een geweldig nieuwjaar hebben jullie meegemaakt
om nooit meer te vergeten. Verder alle goeds toe gewenst in 2009. Theo en Ans.

hgvernooij@casema.nl

Claudia en Boris,
Alle goede wensen voor het nieuwe jaar en veel succes met jullie werk daar.
We hebben aan jullie gedacht toen op de TV kwam dat er in Sidney zo'n mooi vuurwerk was. Volgens ons zouden jullie daar geheid bij zijn. Dat klopte ook.
Het was veel een wervelende show met al die foto's en het filmpje.
Groeten
Oom Herman en Tante Anneke

Van Kouboy naar Cowboy

Hallo Boris en Claudia

Echt stoer van Boris die nieuwjaarsduik in Sydney. Wij hebben nog even getwijfeld of het niet gefotoshopt was. Maar het ziet er heel erg echt uit. Ook wij vonden Boris een maar een kouboy maar nu blijkt is hij een heuse Cowboy !!!

Groeten
Annie en Kees

Nadia

hoi Boris en Claudia,
Mooie foto's en stoer van Boris ;)
Gelukkig en liefdevolle nieuwjaar.

Groetjes Nadia

Joop en Ria Kemp

Hallo Boris en Claudia
Wat een stelletje bofkonten zijn jullie weer ,zo hartje zomer met nieuwjaar en wij nou ja je weet wel brrrrrrr
maar toch een heel goed 2009 en geniet van alles wat jullie lief is.groetjes Joop en Ria

meisje zonder humor.......?

hetzefde toegewenst vanuit een zeer koud loon op zand.

Annemarie

Hoi Boor en Claudia! Gelukkig nieuwjaar en fantastisch dat jullie t sydneyse spektakel hebben meegemaakt! zijn er nog plannen om Queensland aan te doen? Lijkt me leuk jullie te zien in Brisbane!
Liefs
Annemarie

Siem Pepping

Boris,

Waarom hebben mensen koelboxen voor hun bier nodig, als het buiten zo koud is ?????
Leg mij dat maar eens uit !!
We lezen dat jullie het samen daar goed stellen en genieten van jullie verhalen.

Boris en Claudia, wij wensen jullie alle goeds voor 2009

Siem en Marie-José

Linda en Jurgen

HAPPY NEWYEAR!!!!
Maar dat gaat vast lukken als ik het hier allemaal lees en zie....
Have Fun!

groetjes vanuit de Kets

Caroline en Bas

Hee Boris en Clau,

Wat heerlijk een nieuwjaarsduik, heel stoer. Wat een fantastisch vuurwerk, top dat jullie op de 1e rij zaten zeg maar. Voor jullie ook een fantastisch 2009!!

Liefs Caroline en Bas

Lia

Fijn dat jullie zo'n mooie jaarwisseling hadden.
Leuk verhaal eromheen gebreid ook! Daar zullen ze in Nederland wel van genieten.
Ik heb de feestdagen doorgebracht in Geraldine bij Max en zijn gezinnetje.
Ben net terug en vandaag alweer aan het werk. Moet mijn dagen sparen voor later dit jaar.

Een heel mooi en succesvol 2009 toegewenst!

Liefs LIA.

Erik wachter

Hoi Boris en Claudia,
Beste wensen! Ook wij stonden 12 uur snachts naar de pier in scheveningen te kijken en te wachten op dat geweldige geoorganiseerde vuurwerk...helaas, er was h e l e m a a l n i e t s! (behalve van de mensen zelf). Toen onze tenen kapot vroren op het koude strand konden we ons nog net warmen aan het kampvuur...de volgende ochtend hebben wij ons verbaasd over de velen idioten die zich waagden aan het water...Boris, volgend jaar Noorzee? gr. Erik

Patrick

Happy Newyear! (Jawel, mag nog best na 5 dagen) Ben er vandaag eens goed voor gaan zitten en de verhalen in een ruk gelezen en de foto's bekeken. (Yep. Groen van jaloezie...) Meest opvallende in de ALGEHELE "berichtgeving": Claudia kent Ben Stiller niet!!!??? WTF! TIJN kent Ben Stiller...)
But seriously: Ben blij dat jullie het zo overduidelijk naar je zin hebben! Hoop snel weer meer te horen/lezen.

Gr,
Patrick

Sikke

Een heel goed 2009 voor jullie daar!!

Zo te lezen/zien zijn jullie al goed begonnen, erg spectaculair!

Zelf in Breda geweest, erg gezellig, maar niet zo indrukwekkend, waarschijnlijk alla LoZ.

Hier begint voor mij het drukste kwartaal. december was al lekker volle bak. Ik mag niet klagen , want het is nog steeds een geweldige job en ik heb best nog wat tijd voor leuke dingen. Maar jullie reisverhalen zijn toch altijd weer een welkome afleiding.

Veel plezier en succes nog!

Roos

Kennen we eindelijk iemand die zich aan de Unox Nieuwjaarsduik gewaagd heeft, wat een bikkel ben je toch. We hebben jullie wel gemist hoor, bij het traditionele kerstdiner, we hadden 3 waterpijpen, heerlijk eten en gezelligheid was troef! Dat 2009 maar weer een topjaar mag worden voor jullie, het goede begin is in ieder geval gemaakt, spectaculair!

Kus van Roos, Martijn, Madelief en Noortje

jelske

Ha boris en claudia .
nog de beste wensen voor 2009.
Wij krijn en ik hebben in scheveningen de nieuwjaars duik gezien .dus niet zelf gedaan, was echt te koud .maar wel erg leuk . het was super leuk.

kus jelske