boris-claudia.reismee.nl

Speccy Tassie

Na 15 maanden dit keer definitief uit Australie vertrokken. We zullen ze missen die gemoedelijke Australiers die overal een koosnaampje voor hebben, zoals footy (football), humpies (humpbackwhales), Lonny (Launceston), garbo's (garbagemen), troppo (tropical), ambo's (ambulancebroeders), Brizzie (Brisbane), brollies (umbrella's) en ga maar door. En altijd en eeuwig zo informeel mogelijk,lekkerkneuterig, want daar houden ze van (stewardess heet twee hoogbejaarde dames welkom op de vlucht: 'hi guys' / reporter van het serieuze ABCNews te Tel Aviv schakelt terug naar de studio: 'And back to you Deb' (Deborah dus).

Oftewel: Tassie (Tasmanie) was dus werkelijk speccy(spectaculair) wat ons betreft. Hobart was een erg goeie start (de lekkerste bakkers) en daar konden we de garderobe aanvullen met wat meer winterse kleren. De rest van onze trip gaat nu eenmaal wat dichter langs de zuidpool en we hebben nogal wat outdoor-plannen.

Nou hadden we de voorafgaande maanden geen reet uitgevoerd, dus de 'Overland Track'(85 km) zes dagen bergop/bergaf met volle bepakking (tent, slaapzakken, matjes, kookstel, potten pannen, borden, voor 6 dagen eten, etc. >17kg) was effe wat anders. Maar ach, met een blarenpleistertje hier en daar en goeie marsmuziek ('Daar boven op die berg...' enz) hebben we de critici toch de mond gesnoerd. Natuurlijk ontliepen we weer eens het echte afzien. Regen en zelfs sneeuwstormen zouden we tegen gaankomen (thermisch ondergoed, mutsen, regenkledingetcgekocht), maar wij zagen 6 dagen non-stop alleen maar blauwe lucht en zon (en dat voor een gebied dat maar 50 zonnedagen per jaar ziet..). Wij liepen dus zo ongeveer in ons ondergoed. En nog steeds zweten, zelfs in de sneeuw op de bergtoppen van Cradle Mountain en Mt Ossa. Werkelijk geweldige uitzichten! We pinkten een traantje weg.

Onderweg staan er hutten, maar dat is vaak niet meer dan een houten bouwsel met een kacheltje. Leuke is wel dat je dagelijks met min of meer dezelfde mensen bij de hut van die dag arriveert. Erg gezellig dus. Iedereen potje koken en wombats,wallabies, possums, slangen zoeken.Die tent was vooral nodig als je onderweg door een sneeuwstorm overvallen werd (maar daar weten wij dus niets van). Wij zetten 'm vooral opals uitzicht vanuit de tent onweerstaanbaar was. Onderweg gewoon water pakken uit de beekjes en lunch koken (gevriesdroogd voer vooral, om die kilo's uit de tas te houden).

Check out: http://picasaweb.google.com/boris.pepping/SpeccyTassie?feat=directlink

Na de Overland Track huurden we een (nogal gare) auto om een weekje te relaxen (van de categorie door het platteland toeren,kaasfabriekje, wijnboertje, en de benen op tafel). Eenmaal bekomen van de blaren en andere aanstellerij maakten we nog een paar hikes (gewoon wandelingen dus) en foto's aan de Oostkust (Bay of Fires, Freycinet National Park, Cape Hauy), om na 3 weken door te vliegen voor een stadsbezoekkie Melbourne en The Great Ocean Road. Dat was ook weer relaxed, want Melbourne heeft fantastische eettentjes en die Great Ocean Road is gewoon een ultieme roadtrip, muziekje erbij ... Leuk was ook dat Marina vanuit Sydney kwam overgevlogen om een weekendje bij te kletsen. Alleen jammer dat C de portemonnee in de huurauto liet liggen. Zucht.

Voor wat fotootjes: http://picasaweb.google.com/boris.pepping/MelbourneEnDeGroteOceaanWeg?feat=directlink

Dat was dus allemaal alweer echt supermooi. Maar we moeten hier wel een beetje oppassen met superlatieven, want onze gebruikelijk onbetrouwbare bronnen (waar wij blind op varen) waarschuwen ons dat Nieuw Zeeland nog veel mooier moet zijn. Dat belooft wat, zij het dat Nieuw Zeeland de slechtste oktober en november in 50 jaar heeft gehad. Maar dat maakt ons geen bal uit, omdat wij altijd mazzel hebben met het weer (pas nou op, niet hardop zeggen, want dan komt het zeker met bakken uit de hemel). Onzin (remember Antarctica, West Australie, Minke-whale-trip?!): WIJ HEBBEN ALTIJD MAZZEL MET HET WEER.

'Bring it on' New Zealand!

koenraad@deklerk.net

Wat een superleuk verslag weer. Wij benijden jullie vanuit een nat en nog steeds niet echt koud Nederland. Enig voordeel: bij ons komt de Sint en bij jullie niet :-)

Caroline

Wow, geweldig zeg! In Nieuw Zeeland moet je echt de Tongariro crossing lopen (Noorder eiland). 7 uur afzien maar zoooo mooi... En als Frodo het kan... dan kunnen jullie het ook!

Veel plezier daar,

Groetjes Caroline

Maurizzie (Maurice) Holtackers

Ik sluit me bij Koenraad aan (m.u.v. dat compliment over het verslag en dat stukje over het "benijden" :-). Ik zou Sintie (Sinterklaas) niet willen missen. Mijn chica's (meiden thuis) zijn very exity (opgewonden) en zetten iedere avond keurig de bootzies (laarsjes), inclusief carrottie (wortel).

Om jullie n贸g meer de ogen uit te steken: als ik nu heel erg goed uit het raam kijk, zie ik ergens tussen de donkere wolken een klein lichtpuntje dat eventueel best eens de zon zou kunnen zijn (hier is het dus zo slecht nog niet).

B&C, het verslag is weer ontzettend dope (flex). Geniet nog van jullie mooie avonturen!

Maurice & the chica's

erik wachter

Ik zag dat jullie de ouwe holden weer opgedoken hadden. Tasmanie ziet er fantastisch uit hoor. Nu naar nieuw zeeland...mount doooooom! neem een stukje voor me mee....Ash nazg durbatul没k, ash nazg gimbatul, Ash nazg thrakatul没k agh burzum-ishi krimpatul.

David Frank

Hi guys,
je was toch niet gestressed toen die weg afgesloten was?
We zullen jullie missen,
Cheers

trudy van rijn

Je zegt kneuterig !!!!!
nou, ik voel me kneuterig bij deze verhalen en foto's.
Ik gooi de stofzuiger maar in de kast en ga 贸贸k wat leuks doen.
groetjes Trudy

Ans de Roos

Dit zijn natuurlijk wel erg mooie foto`s van Melbourne en The Great Ocean Road allemaal erg herkenbaar en weer erg genoten van jullie verhaal ik zal ze ook doorsturen naar Sander en Ingrid.
En dan nu voor jullie de laatste loodjes het is wel afzien allemaal voor jullie.Groetjes de Roosjes

Roos van Gastel

Spectaculair, wat komen jullie toch op schitterende plekken! Wat een mooi verslag weer, echt complimenten en alvast heel veel plezier in Nieuw Zeeland en dan Maleisie toch? Die Jelske boft maar weer dat ze nog even mee mag reizen met jullie, dat zouden wij ook wel willen! Geniet van de laatste bestemmingen, groetjes vanuit een donker en nat Loon op Zand

JP

Hee B&C,
Vanmorgen weer zitting gehad. Na een maand Nieuw Zeeland was dat mijn manier van aanpoten. Verschil moet er zijn. Overigens heb ik de hele maand november echt geweldig weer gehad. Alleen bij Fox glacier niet. Dus ach geloof de verhalen niet. Waar een Nederlander komt, schijnt de zon!

Aniek

Oh oh oh....wow!! Wat ziet dat er mooi uit!!
Geniet lekker! Kus uit het alsvanoude Antonius Ziekenhuis

Car en Bas

WAUW, vind het weer een heerlijk verhaal. Jullie laten me echt meegenieten. Echt fijn om te lezen. Ben heel benieuwd hoe het in Nieuw Zeeland is, kan toch niet nog mooier zijn, kan niet wachten....

Liefs

Sikke

Blijft heerlijk om te lezen!

En wat gaat er gebeuren met Kerst en oud en nieuw?

In ieder geval fijne dagen en dat 2010 net zo mooi mag worden als 2009

Groeten Sikke