boris-claudia.reismee.nl

444 LUL

Na 3 maanden reizen waren we aan vakantie toe.

Kijk gewoon maar effe naar onze kiekjes van Fiji - you'll get the point. Klik op: http://picasaweb.google.com.au/boris.pepping/Fiji?feat=directlink

Die brochures liegen echt niet. En veel valt er verder niet te vertellen want we hebben werkelijk geen reet gedaan, behalve van het ene eiland naar het andere dobberen. Op die foto hieronderzie je op de achtergrond trouwens het strand van The Blue Lagoon, je weet wel, van die film, met Brooke Shields in haar betere dagen. Heel vervelend allemaal. We moesten alleen oppassen dat we geen kokosnoot op onze kokosnoot kregen (als zo'n noot uit een palmboom van 20 meter komt vallen is het knap lastig om je rietje erin te mikken).

Na zo'n vakantie waren we klaar voor een paar andere vakantiegangers. Daags nadat wij vanuit Fiji naar Brisbane waren teruggevlogen, pikten we daar Krijn en Annemieke op van het vliegveld. Heel tof om Krijn na 14 maanden weer te zien, maar ook heel tof om Annemieke eens te zien.Krijn introduceerde haar al wel via dewebcam, maar dat schiet dus niet op.

Mooimet zn vieren vanuit Brisbane langs de oostkust noordwaarts naar Cairns in een campertje. En dat ineen week of 3. Onderwegdeden we eigenlijk watiedereen daar doet, omdat het nu eenmaal zo verschrikkelijk leuk is. Te beginnen met Fraser Island, erg mooi,maar het gaafste is dat het eigenlijk een brute 4WD speeltuin is.Nee, het allergaafste is trouwens dat je kennelijkzonder enige 4WD ervaring zo'n bak mee kunt krijgen om daar te gaan crossen over de stranden en alle tracks tussen de bossen en meren. En zeg nou zelf: gezegend met dit nummerbord moest er wel veel gas gegeven worden!

Op dag 3 ging het ons een stuk beter af dan op dag 1. En dat nog afgezien vande versnellingspook die na de eerste paar kilometers ineens volledig loshing,gelukkig heel toevallig bijeen halfgare monteur. Die had de boel gerepareerd binnentwee potjesmens-erger-je-niet. 's Avonds kun je op haast iedere willkeurige plek aan het strand wildkamperen. Je knalt je 4WD een duin op, zet de tenten op en dan is het tijd voor bier en hotdogs.

Zeilen opde Whitsunday Islands was ook erg tof (vooral whitehaven beach - eat this Fiji!), maardat ging uiteindelijk niet helemaal jofel. Die helicopter-evacuatie hadden we nietvoor Annemiekegepland. Annemieke zelf ook niet, althans we denken niet dat er opzet in het spel was toenzemidden in de nacht op de slapende zeilboot onderuit was gegaan.Gelukkig bleek uiteindelijk in het ziekenhuis alles (relatief) OK, op een fikse hersenschudding na. Dat was dus even schrikken. Iedereen blij dat C erbij was (waaronder de kapitein van de zeilboot) om 's nachts letterlijk een vinger aan de pols te houden. Gelukkig was de timing niet slecht - Annemieke koos de laatste nacht voor haar avontuur, dus die zeiltrip hadden we in wezen al in de pocket.En we mochten mooi van die lycra pakjes aan tegen de dodelijke kwallen!

Verder wel heel rustig aan gedaan. Vooral veel campings aanhet strand opgezocht, en af en toe een luxe hut. B is met krijn een dagje gaan duiken op het Great Barrier Reef. En verder nog lekker dragons, pythons, possums, slapende vogels (op ooghoogte, dus je kunt ze zo van hun stokje duwen maar dat was niet cool) en boomkikkers bekeken in het regenwoud (Daintree National Park). OK, OK, eerlijk is eerlijk, dezevonden we gewoon naast het toiletblok op de camping.

Al met al dus weer een toffe etappe achter de rug. Het was erg gaaf met zijn vieren. Alleen jammer datAnnemieke met mens-erger-je-niet nogerger valspeelt dande Van Gastels. Gelukkig hebben we daar veel ervaring mee.

Voor veel meer foto's: http://picasaweb.google.com.au/boris.pepping/AustralieEastcoast?feat=directlink

Oh, dat zouden bijna vergeten: Sam en Annemarie maakten een heel tof filmpje van hoe wij niet aan het golfsurfen zijn. Check out: http://www.youtube.com/watch?v=T92fa3Xmxao

Zijn net gearriveerd in Hobart, Tasmanie. Als het meezit gaan we de 7-daagse The Overland Track lopen.Effe een frisse neus halen. Als het nou ook nog effe droog zou willen blijven....

Robert J. Reijnders

Weer een mooi verhaal! :-)

Hartelijke groetjes!

Robert

jelske pepping

Ha Boris en Claudia.
hoe gaat het daar nu in Tasmanie.
Ik heb gehoord van pa en ma dat ik in januari uitgenodigt ben.
Om met jullie de laatste weken door te brengen.in Maleisie.dit had ik niet verwacht!!!!!!dus.dat was echt een super verassing .Dus ik kom dan naar jullie toe .Reken daar maar op .echt gaaf gr. jelske

Jan en Leny Vernooij

Even een kritisch bericht: Over 444 LUL gesproken, "daar zakt onze broek toch van af" bij het lezen van jullie openingsregel.

NA 3 MAANDEN REIZEN WAREN WE AAN VAKANTIE TOE.

Nou moet het niet gekker gaan worden. Wat zijn jullie daar dan aan het doen. Wij (achterblijvers) worden maar bestookt met jaloursmakende fotoos van jullie en nu blijkt dat het in jullie beeldvorming geen vakantie te zijn. Kom dat nog maar eens uitleggen als jullie terug zijn. Van "VAKANTIE" ?!?!?!?!?

erik w8er

LS, dat is ff te gek! wat een fotos...(ik zou gewoon blijven, ja toch, niet dan?) hoe smaakt nu zo'n ring tail possum of een fruit bat? met een stukje pawpaw of mango vast heel goed! zon'n lekkere gekko of kookaburra aan het spit heb ik ook wel zin an! ga zo door! krijn en annemiek, tot schnell!

Oom Herman en Tante Anneke

Hoi Boris en Claudia,
Weer een prachtig verhaal en mooie foto's. Wat weer aan vakantie toe, jullie doen toch niets anders. Wat leuk om te zien dat Krijn veel op Boris lijkt en zijn Annemieke ook leuk lijkt. Jammer dat ze die hersen-schudding kreeg. Toch wel genoten met z'n 4en.
Ga nog maar lekker verder, want de tijd begint nu wel te dringen denk ik als jullie nog steeds verder willen gaan. Hier gaat alles oké, De 3e kuur zit er op, zonder
bijverschijnselen. Gelukkig maar. Nu nog 1 en dan de scan. Zal uitwijzen of het klaar is of dat er nog 4 kuren
zullen volgen. Zie er niet tegen op.
Groeten van ons uit Woerden.

Marie-José

Alsof de duvel er mee speelt,had net tegen Siem gezegt dat het wel weer even geleden was dat er een verhaal van jullie was gekomen en dat ik nieuwsgierig was. Ik werd op mijn wenken bediend. Wederom genoten van jullie verhaal en van de vele foto's. Wat hebben jullie een bruin leven en wat moet het tof geweest zijn om met Krijn en Annemieke een deel van jullie reis te doen. Geniet er nog lekker van. Groetjes See en Siem

Sander van Gastel

Weer een leuk verhaal en mooie foto's, beetje dom van Annemieke om te struikelen en het zijn niet de van Gastels die vals spelen maar alleen ons moeder (en dat is een van Overveld).
Nog veel plezier

Patrick

Ik sluit me helamaal aan bij de reactie van Jan en Leny!! ...toe aan vakantie.... Zijn jullie nou helemaal van de pot gerukt!?
Maar alla..weer een leuk verhaal en weer jaloersmakende foto´s! Het is jullie al vergeven.

Veel plezier nog!!

O, en bijna niet te geloven dat er nog iemand bestaat die nog erger valsspeelt dan de v. Gastels!! (In mijn herinnering was het vooral die Sander die de kroon spande!)

Cobie

Het is weer prachtig, en nog steeds niet jaloers hoor!
Liefs.

Rolf

Blijft fantastisch die verslagen van jullie! En Tasmanie! Weer zo'n fantastische bestemming. Geniet er nog van!!

Sacha

Hallo Boris en Claudia,

Ik ben vandaag na een vakantie van 4 maanden (zo noemt MH mijn afwezigheid) weer eens begonnen. Mijn vakantie was minder tropisch dan die van jullie; mijn vakantiekiekjes bestaan slechts uit bloederige shots (misschien wel leuk voor Claudia) en een prachtwijfie.. Dank nog voor jullie koalaslabber, ze knoeit er goed op! De "ouder"beschrijving was hilarisch. Geniet nog van jullie vakantie. Ik wacht de verhalen en foto's weer af voor een volgende maandagochtend op kantoor. Thuis heb ik mijn handen vol, ontspannen doe ik op kantoor ;-)

Ans en Theo

Echt weer genoten van jullie verhaal en prachtige foto`s.
Het begint nouw voor jullie in te korten deze onvergetelijke reis. Dikke kus van ons.

Jan en Leny (Alweer?)

Ja, alweer. Die kritische noot van 1 november was maar een grapje. Dat snappen jullie vast wel. Geniet er nog maar lekker van en bedankt voor jullie verhaal. Ik vernam dat jullie (misschien) eerder terugkomen. Dan is het hier in Nederland zeker toch nog niet zo slecht????
Ik ga even het dakraam sluiten, want het plenst hier. Tot ziens.

AGNES EN JOHN

STELLETJE BOFKONTEN.Heerlijuk om jullie avonturen te vernemen en lekker met jullie mee te dromen. We spreken uit ervaring als we zeggen: Geen betere bagage dan reisbagage maar dan in figuurlijke zin. Vanuit een zeer herfstig Oosterhout:good luck

Annemieke en Krijn

Met zn tweeen mens-erger-je-nieten kan je maar half zo vals spelen - saai hoor. Nou, bij terugkomst mogen jullie kleur kiezen als je een dronken Tasmanian Devil op de foto hebt gezet :-). Succes daarmee! Wij drinken er alvast een op! Proost, op ons en ,,,,!