boris-claudia.reismee.nl

Bruine Boterham Met Kaas

This is it. Hetlaatste weblog-verhaal!

We stappen hier in Kuala Lumpur zometeen op het vliegtuig en zijn dus vrijdagde 29e weerterug inNederland.We stellen ons zo voor dat jullie het ook wel gezien hebben met die zogenaamd spitsvondige en over-enthousiaste weblogverhalen. Wij ook wel.

We zijnwerkelijkheel blij terug te komen. 542 nachtjes buitenland was wel genoeg. Terug naar de Hollandse pot, familie en vrienden. Ook al is het klassiek Hollands 'K'-weer en zitten wezonder winterjas. En ook al wordt het bier in Nederland getapt in schandalig kleine glazen.

De balans opmakend is het hele avontuur voor ons een ongekend succes geweest. Vooral een jaar meedraaien in Sydney was heel bijzonder. Zelfs de meest ontrouwe lezer zal dat nog wel hebben meegekregen. De onderweg opgelopen kleerscheuren hebben de boel niet weten te verpesten (ervan uitgaande dat onze vlucht zometeen niet moeilijk gaat doen). Dus dank voor alleaangestoken kaarsjes!

Voor de volledigheid (wat de passiva-zijde van de balans betreft): 1 auto totall loss, 3 lege accu's, 2 bekeuringen, 2 tsunami's (Fiji), 1 gebroken tand (zelf bijgewerkt met nagelvijl), 30 uur vertraging op 1e vlucht in Papoea Nieuw Guinea, 1 heli-evacuatie na snoekduik op zeilboot en overwegend vieze koffie in Australie. De problemen waren verder van de categorievolle SD-kaarten vanwege de vele, vele duizenden foto's.

Rest ons nog verslaglegging van de laatste etappe. Halverwege de reis naar huis, hebben we eea nog 3 wekenvertraagd in Maleisie/Singapore.Jelske (zus B) kwam ons daar halverwege tegemoet voor haarvakantie met de rugzak. Voor sJels was het de eerste keer Azie en wij hadden ook wel zin in rijst.Maleisie bleek heel geschikt voor de volle Azie Exerience, d.w.z. eten met stokjes, theeplantages, badderen met olifanten, stoeien met wilde apen....

... ruzie maken met taxi-chauffeurs, door het visafval banjeren op de lokale markt (sJels was niet onder de indruk van de Maleisische Keuringsdienst van Waren), te voet en met een houten kano de jungle in...,

....35 graden en 99% vochtigheid, door de stad in een fiets-riksjaen een slotakkoord met cocktails in de poolbar vaneen 5-sterrenresort aan het strand. Top. De bijbehorende fotoreeks is te zienviade link 'Laatste Foto's' in de rechterbalk (of via http://picasaweb.google.com/boris.pepping/Maleisie?feat=directlink), voor diegenen die de foto's nog steeds niet beu zijn.

Maar toen zat het er dan toch echt op en is het hoogtijd om jullie allemaal zo snel mogelijk weer te zien! B heeft op 8 februari al weer zijn eerste pleidooi staan, maar verder is de agenda nog leeg. Overigens gaan we weer vrolijk terug naar ons huis in Utrecht (Merwedestraat 29) en hebben we nog gewoon onze ouwe mobiele nummers (B: 06 21298935 en C: 06 41015266).

Tot zo! Oh, heeft er iemand 2 auto's te koop?

Anne Marije

Geniet maar weer van de lekker oude kazen, bruine boterhammen en de gezelligheid in Utrecht! En vooral ook aan de 'warme' herinneringen van jullie leven Down Under.

Groetjes uit zomers Australie!

Robert

Fijn dat jullie toch nog naar huis komen. :-)

Heb een goede reis en hopelijk tot snel.

Groetjes, Robert.

Patrick

Ja, T zal tijd worden ook!!!

Goede reis!!

Gr,
Patrick

Femke

Dan blijven wij maar gewoon hopen op een opkomende koffie cultuur hier in Oz! Stort de demerit points die jullie dan wellicht nog over hebben maar op ons rijbewijs. Alle gekheid op een stokje: succes met rechts rijden, misschien gewoon eerst uitproberen op de fiets?

groetjes, Femke; ook namens onze 70 cm lange Sophie

Carina

Het wordt godnondeju tijd dat jullie weer naar huis komen!! Heel gezellig. Tuur en ik hebben heel veel zin om jullie weer te zien en bij te kletsen. Tot snel!

Liefs

Brechtje

Heb prima koffie gedronken overal waar ik was in Oz.. (jullie waren al gevlogen, geen enkele mogelijkheid om nog in te halen) Ging je wel naar de juiste tentjes?
Tot snel, hoorde van M. dat B. niet meer weet hoe het voelt om op de bank te hangen en dvd te kijken... (alsof dat belangrijk is als je de rest vd wereld ziet.. :-))

erik w8er

hoi B & C! goede reis terug! k ben benieuwd naar meer verhalen...gr. E

oom herman en tante anneke

Geniet van jullie laatste tijdje daar en heb een goede en voorspoedige reis terug naar het koude Nederland.
we hopen jullie spoedig een keer te zien!
Groeten vanuit Woerden

Dennis

Eindelijk, kan het dit jaar misschien weer iets worden met dat volleybal gebeuren in Valkenswaard.
Met dank voor de mooie verhalen en foto's en (bijna) welkom terug. En denk maar zo de Drunense duinen zijn ook heel mooi.

De Groeten

Christine

Hoi Boris en Claudia,

Ik kan in elk geval melden dat de koffie op kantoor van Australische kwaliteit is en blijft! Ik heb de hele trucendoos al opengetrokken, maar het niveau blijft ondermaats. Hij wordt wel met liefde gezet, dat dan weer wel. Ben benieuwd wanneer wij ons eerste bakske samen gaan doen en onze korte kennismaking van al weer anderhalf jaar geleden kunnen vernieuwen!
CU at the Office!

Leny en Jan

Hoi Boris en Claudia, nu jullie weer "thuis" zijn willen we jullie toch nog wel even bedanken voor de mooie fotoos en reisverhalen. We vragen ons af hoe jullie weer alles zullen ervaren na zo'n lang avontuur. Het zal wel meevallen denk ik, want stiekum denken we dat jullie de volgende vakantie alwel in gedachten hebben. En nou aan het werk!

Leny en Jan