boris-claudia.reismee.nl

Happy New Zealand/Year!

Ja, daar zijn ze! De beste wensen, inclusief die wat betreft gezondheid en geluk! Voor jullie allemaal. Voor 2010.En de eerste 2 meevallers (toch?)liggen meteen voor de hand:over een week of 3zijn we weer thuis! enbovendien vliegen we12 uur terug in de tijd, dus 2010 duurt12 uur langer dan 2009 endat betekent12 uur meer tijdvoor jolijt.

Eigenlijk waren we van plan om op 1 januari met de traditionele hoofdpijn op bed te liggen. Maar die ene incidentele zonnige dag was er net op 1 januari, onze laatste kans om de mooiste wandeling van Nieuw Zeeland (Tongariro Crossing) te lopen, dus... exclusief, vanaf (heel toepasselijk) Mt Doom (ja, die van Lord Of The Rings), namen wij onze allerbeste wensen ook nog eens op video op voor jullie,met champagne en al.Klik: http://www.viddler.com/explore/boores/videos/13/ (Geen zorgen, t fillempieduurt maar een half minuutje).

Tja, het weer. Nee, mazzel hadden we niet. Volop kou en regen gehadhier in Nieuw Zeeland. Er werd hier al gepraat over een 11-stedentocht. Watineens welmeezat is dat wij sinds Sydney al ons dekbed meesjouwden in een grote boodschappentas (als backpackers werden we niet serieus genomen). Dat was zo'n lekker dekbedje dat we er geen afscheid van konden nemen. Dat pakte nu perfect uit, wantin ons kleine gifgroene campertje lagen we nu iedere nacht onder 2 dekbedden! Net als jullie.

We moesten wel alle truuksuit de kast trekken, omop die ene zonnige dag preciesop die ene toffeplek te zijn. Met redelijk succes overigens, want als we zo de foto's terugkijken, lijkt het toch een zonovergoten tripte zijn geweest.Maar goed, jullie kennen de waarheid.

We waren ook al in het bijzonder gewaarschuwdvoor de westkust van het zuidereiland: zo'n 8 meter regen per jaar. En daarliepen we de Milford Track - 4 daagse wandeling, met op dag 1 en 2 kei-en keiharde regen. Non stop, zodat we hele delen van de track tot aan ons middel door het water en de forellen liepen. Wel overal watervallen, dus heel spectaculair.

Dag 3 - haleluja - strakblauwe lucht, net de dagdat wede bergpas over moesten (McKinnon Pass). Wat 'n timing en wat 'n views.

En mooi weer op B zijn verjaardag. Voor het eerst ooit op 4 december feest in de korte broek (oh nee, vorig jaar ook al). Ook precies het goeie weer voor die skydive bij Lake Wanaka die C aan B (en zichzelf) kado deed!

Verder was het allemaal te veel en te mooi om op te noemen, maar degenen die al eerder in NZ waren zullen veel herkennen:(zuidereiland) de sealions op het strand van tOtago Peninsula, paar dagen kayakken in de Doubtful Sound en de eerder genoemde4-daagse Milford Track (met cruise door Milford Sound aan het end), getrampd (gewandeld) naar Rob Roy Glacier in Mt Aspiring National Park en bij Mt Cook, de Frans JosefGletsjer opgeweest, met dolfijnen gesnorkeld in the Marlborough Sounds (Kaikoura volgeboekt)en (noordereiland) Mt Taranaki, in een binnenband door de Waitomo Caves gedobberd tussen de gloeiwormen, onze neus dichtgeknepen in de thermal (vulkanische) parken bij Rotorua en (toch wel highlight) de (eerder genoemde) Tongariro Crossing.

Heel tof ook was dat we de kerst doorbrachten in Palmerston North bij de 25 jaar geleden ge-emigreerde family van B (Lia en Anouck, Max enMarcelle en hun 3 dochters). Supergezellig en volop in de watten gelegd met BBQ's, wijntjes, bier. Alsof ze nooit zijn weggeweest.

Oh,en C heeft de primeur voor dit jaar. Ze werdop 2 januari geheel terechtdoor een agent met coole zonnebril aan de kantgezet en op de bongeslingerd. Veel te veel schapen hier, om te speeden.

We kregen vele, vele tips over Nieuw Zeeland, die we allemaal in de wind sloegen natuurlijk. Neemt niet weg, dat de foto's voor velen een feest der herkenning zullen zijn: hier zijn er een hele zooi: http://picasaweb.google.com/boris.pepping/HappyNewYearZealand?feat=directlink

Woensdag naar Singapore/Maleisie. Jelske (zus van B) kon niet wachten tot Schiphol, dus die komt ons alvast ophalen in Kuala Lumpur. Samen plakken we er nog effe 3 wekenvakantie tegenaan. Dat gaat natuurlijk uit de hand lopen.

Annemarie en sam

Hallo reizigers!
Het zit er bijna op voor ons allemaal en verlaten dot continent binnen 3 weken..wij hebben een CBS appartement bemachtigd in leuven en zullenet zoveel mogelijk inboedel door nederland scheuren.. Wij nestelen ons in per 1 feb. Stuur t adres door, hgoede trip naar huis. Tot op europese bodem!!

Robert Reijnders

Gelukkig Nieuwjaar ook voor jullie!

Krijn en Miek

Ola Bor en Claudia, filmpje was top (helemaal afgekeken :-P)! Wij hebben uiteraard op jullie (terugkomst) getoost in Avoriaz! Doen het snel nog n keer over met zn allen in NL :-)! Njoy jullie laatste weekjes! K&M

Ans de Roos

Hoi Boris en Claudia,Nog even vol houden tot jullie weer naar huis gaan, het is daar bij jullie echt afzien. Wat heb ik weer genoten van de prachtige foto`s. Een hele goede reis toegewenst en tot in het ijskoude Nederland.(hou je dekbed maar bij de hand).Groet Tante Ans en Ome Theo.

sophie

Gelukkig nieuwjaar allebei!

ik krijg geen genoeg van jullie verhalen en foto's, jammer dat dat straks ook voorbij is! geniet van de laaste weken!

Joop en Ria Kemp

Hoy CLAUDIA en bORIS wat fantastisch die reis van jullie weten jullie nog wel wat er allemaal is gebeurd volgens mij kunnen jullie het amper allemaal bevatten van jullie reis maar het zit er bijna op (jammer)??Maar ik denk dat jullie volgende reis alweer geboekt is.
Maar geniet nog van de laatste dagen.
groetjes Joop en Ria Kemp

Maud

Ha Boris en Claudia, Gelukkig nieuwjaar!!
Na het kijken van jullie foto's kan ik mezelf een beetje troosten met een mooie tuin met sneeuw en vogeltjes die genieten van een boterham met pindakaas....!

Hopelijk tot gauw.

maud

Sikke

Beste wensen voor 2010 en maak er nog een paar mooie weken van dan!

want Holland zal wel weer even wennen zijn denk ik

Groeten Sikke

Sjef en Marianne

Vanuit het ijskoude Oisterwijk wensen we jullie een fantastisch 2010. We vragen ons wel af of het nog beter kan worden dan 2009. Nog veel plezier tijdens die laatste weken en kom veilig thuis.

Sander en Maaike

Hoi Boris en Claudia,
Ziet er allemaal weer spectaculair uit, maar als ik de foto's bekijk denk ik dat ik die milford track niet graag met jullie gedaan zou hebben. (wat moeten die huisjes gestonken hebben, Boris zijn zweet schoenen naast de verwarming, en ik spreek uit ervaring..haha)
Nog heel veel plezier bij jullie laatste deel van de reis en tot snel.

theo en ineke

geweldig om weer wat te lezen...en te zien.
Jullie kunnen een boek uitgeven van deze reis.
Geniet nog even en tot gauw, een heel goede thuisreis
toegwenst. Groet uit een koud Houten

Koen v L

Coole film! De dag ervoor zat die berg nog vol Orcs enzo, was hier op RTL4 te zien....Gelukkig NY, tot snel!!

Roos en Martijn

Beetje laat maar we waren in de feestvreugde ondergedompeld, vandaar. De allerbeste wensen voor 2010, dat het voor jullie maar een spectaculair jaar mag worden met weer hele nieuwe uitdagingen na jullie emigratie avonturen. Heel veel plezier met Jels in Maleisie en gelukkig inderdaad tot over 3 weken, jullie zullen de meisjes niet meer herkennen, wij alleen wat extra grijze haren..!!! Dikke kus van Roos en Martijn, Madelief en Noortje

Karla van Binsbergen

Hallo Boris en Claudia,
De allerbeste wensen voor 2010. En wat een mooie reis zijn jullie aan het maken zeg. Ik ben dan 2x in Australië geweest. Maar ik ben aan het sparen om nog 1x te gaan, maar ga dan ook zeker naar Nieuw-Zeeland. Tot over drie weken!!!! (woonde vroeger meercamp 25) Weet je het weer Claudia, tot gauw!!

gemmie

lieve boris en claudia,
wat een trip. wouw. en binnenkort nog een trip met Jelske. het kan niet op. jullie genieten voor 10. jelske zit volgens mij te popelen. het is bijna zover.
goeie tijd nog in maleisie en tot weerziens ergens in 2010.
liefs gemmie

Annie en Kees

Wat een PRACHTIGE FOTO'S ben heel jaloers.Ik denk dat we toch naar N Z moeten. Wonderschoon die natuur. niets teveel gezegt.Alleen sla ik die gletjers en dat varen op die band over.Wel spannend hoor. Nou nog veel plezier met Jelske, tot over drie weken in Maleisië.
groetjes Annie.

Iris Hornman

Heej Boris en Claudia !

Wat een gaaf verhaal weer zeg , ik ben echt helemaal jaloers, lijkt mij super om zo'n reis mee te maken !
Jullie natuurlijk ook de beste wensen voor 2010!
Boris, ik hoop trouwens dat je mijn Hall Mark email-kaart hebt ontvangen, die ik je gestuurd had voor je verjaardag ?
Jelske is helemaal enthousiast dat ze de laatste 3 weken met jullie mee mag, maar het is dan ook natuurlijk hartstikke tof !
Geniet nog lekker van de laatste weken en tot in Nederland :-D !

x Iris x

Jurgen en Linda

En voor jullie tuurlijk ook de beste wensen voor 2010 met net zoveel lol, geluk en plezier als in 2009 toegewenst!
Wij hebben hier een prachtig bijna kerstcadeautje gekregen:
Op 21 december is het broertje van Floortje en Thijmen geboren, JULIAN....
Nieuw Zeeland is vast prachtig, maar haalt het hoogstwaarschijnlijk niet bij onze nieuwe aanwinst....
Geniet er nog even drie weken van en wie weet tot in 2010 ergens.

Groetjes Jurgen en Linda

Rolf

Fantastische beklopte weergave van NZ! Eigenlijk hoeft nu niemand meer te gaan, dit werelddeel is in kaart gebracht!!

Maar ik mis wel ...................The Remarkables

Gr, en tot snel,
Rolf

Jan en Leny vernooij

Hallo Zuiderlingen. Kan ik die panorama-openingsfoto van dit reis verslag krijgen om er foto behang van te maken. Schitterend is die!! Ik behang hem dan bij ons in de slaapkamer. Kan ik gelijk schaapjes tellen om de slaap te kunnen vatten!