boris-claudia.reismee.nl

De Feestmaand

Zoals beloofd, nog een update over onze beslommeringen van de feestmaand december. En dat het een feestmaand is geweest, staat vast. En dan bedoelen we eigenlijk niet de kerst.

Over de kerst kunnen we dus kort zijn. Die was, laten we zeggen, apart. C had de hele kerst avonddienst. Het was bloedheet. Wel nog op kerstochtend kerstavond gevierd met de families via de skype - met kadootjes! Vervolgens kerstontbijtje op het strand tot aan het shark-alarm (sirenes loeien en iedereen als de sodemieter uit het water). Half loos alarm hoor, want het was maar een kleintje. B schoof op kerstavond nog aan bij Marina (jullie weten nog wel: onze vriendin van onzeAntarctica-trip, bij wie we de eerste maand in Sydney verbleven) en haar family voor een goeie BBQ. Oh, tweede kerstdag ('boxing day' heet dat hier, maar niemand weet precies waarom) was ook nog tof, omdat B naar de start van de beruchte zeilrace Sydney-to-Hobart is gaan kijken. Het bijzondere was dat de ons persoonlijk bekende held Pieter (van Femke) meedeed op 1 van de 103 zeilschepen. Na zijn heelhuidse terugkeer een weekje later kon hij dus ook nog trakteren op stoere zeemansverhalen en (jawel!) oliebollen. Maar met de kerst had dat allemaal natuurlijk weinig te maken.

Spectaculairder dan de kerst was onze trip naar Dubbo. Nou ja, spectaculair is niet het goede woord. Zo'n vijfhonderd kilometer landinwaarts, achter de Blue Mountains, ligt het slapende country-stadje Dubbo dat net zo levendig is als de naam doet vermoeden ('D-u-b-b-o' ... spreek het maar eens langzaam hardop uit). Niettemin het grootste stadje in de wijde omstreken. Op de markt verkopen ze daar hooi. Gelukkig hadden we net een baal nodig.

Maar vooral is Dubbo thuishaven van de Royal Flying Doctors. En van Klaartje, een Nederlandse Spoedeisende hulp arts, die daar net aan haar laatste dagen als Flying Doctor bezig was. Niettemin had ze nog tijd genoeg voor alle gastvrijheid. We vielen met onze neus in de boter. Twee uur na onze aankomst konden we met Klaartje aanschuiven bij haar afscheidsetentje met de hele flying doctors-crew. Lekkere steaks, bier en sterke verhalen. De volgende dag een tour door de dierentuin (deels met de fiets) en door de vliegbasis.

Voor C werd het nog mooier, want Klaartje had geregeld dat C in het vliegtuig meekon bij een eventuele oproep tijdens haar laatste dienst. En jawel, de volgende dag, halverwege de BBQ bij Klaartje in de achtertuin, ging de telefoon: vlucht naar Mudgee, 300 km verderop. Als een speer naar de basis. Nadat het vliegtuig was ontdaan van alle losse voorwerpen (hoofdkussens, stretcher, extra zuurstoffles!) was het licht genoeg om C ook nog achterin te kunnen proppen (of eigenlijk op de enige vrije stoel voorin naast de piloot)! Na een spetterende vlucht bij zonsondergang volgde een nogal hobbelige landing op een pikdonkere en verlaten landingsbaan. Geen mens te bekennen en gelukkig ook geen kangoeroes op de landingsbaan, dus dat ging goed. Patiënt opgepikt en weer afgeleverd in Dubbo Hospital. En jullie raden het al: ondertussen heeft B - geheel tegen zijn zin in - al het vlees in zijn eentje op moeten BBQ-en.

Onderweg naar Dubbo nog een natuurpark aangedaan. Anderhalf uur over onverharde paden bergop hobbelen, om uiteindelijk in het bos kampement op te slaan (d.w.z. matras achter in auto uitklappen, gordijntjes hangen, bier uit de koelbox halen en potje koken). Verder niemand te bekennen in het hele park, behalve een bende erg nieuwsgierige kangoeroes. Eindelijk! Daar waren ze dan (behalve dood langs de kant van de weg). Ook voor het ontbijt stonden de schooiers ons weer op te wachten. Lachen dus.

Over onze driedaagse campingtrip zuidwaarts richting Wollongong kort daarvoor, is ook veel te vertellen. We zullen jullie alle leuke delen besparen. We volstaan met te zeggen dat het de eerste dag en nacht onophoudelijk keihard geregend heeft. Knap beroerd voor de eerste keer kamperen. Voordeel was wel dat we op weg waren naar watervallen en die werden er met regen natuurlijk alleen maar mooier op. Ook stonden we bijna met een kokende motor na een lange klim. Hmm, toch nog maar eens naar laten kijken. Gelukkig komen Kees en Annie (ouders van Claudia) binnenkort, dus kunnen we Kees meteen aan het werk zetten. Kees: neem je zelf een moersleutel mee?

Tja, december dus. Een feestmaand. We hebben de helft overgeslagen, maar het is toch nog een aardig lang verhaal geworden. Anderzijds is het bij jullie weer aan het dooien, dus is er weer tijd genoeg om te lezen. Dank trouwens nog voor alle schaatsfoto's! (We worden bijna jaloers..!)

Volgende keer: cricket! Erg Ozzie. B snapt inmiddels de regels en zal het jullie geduldig uitleggen. En misschien dat hij ook wat vertelt over zijn werk hier. Ook erg spannend allemaal.

Brissie Posse

Daarom heet het ook 'cramperen'. Over overkokende motoren kan ik ook het e.e.a. vertellen, helaas...
Jullie stralen trouwens een en al vrolijkheid! GR. David

Sikke

Ik kom regelmatig het woord 'bier' tegen, ik ben blij voor je Boris dat ze speciaal voor jouw overal zorgen dat er vertrouwde metgezellen zijn. Als ik dat zo goed begrijp lusten ze er daar ook wel graag eentje!

De dooi is hier inderdaad ingezet, het is bloedheet voor de tijd van het jaar, zo'n 5 graden, en miezer. Voor de rest niet jaloers op jullie klimaatje daar hoor.

Cobra de Slang

Aha , cricket, volgens zijn test matches tegen ZA net afgelopen, komende vrijdag ODI (one-day international) AUS vs ZA. very big thing here also, heb hier tot nu toe alleen een 20 runs match gezien in stadion, Highfeld Lions uit Joburg lokaal team tegen Zimbabwe, spannend, snap er geen hout van, schijnt wel leuk te zijn als je drin zit en begrijpt. B: Onmogelijk dat je dat nu al begrijpt, meneertje 'ik-denk-iedereen-van-alles-wijs-te-kunnen-maken'. Binnenkort begint de Vodafone SUper14 weer, februari, soort Champions League rugby tussen teams uit NZ, AUS an ZA. Ok leuk!! Ik ben voor de Durban Sharks, en jullie???????

Ans de Roos

Alles weer met veel plezier gelezen.Groet van Theo en Ans uit Lopik

Cobra de Slang

OK, Jullie zijn voor de Waratahs, net even uitgezocht, stomme naam zeg. Ik moet eigenlijk voor de Lions zijn, die doen dit jaar ook mee. Jaar geleden, Bulls en Sharks in de Finale, voor t eerst ZA-se winnaar, was echt feest!!!!

Theo Vernooij

Hebben jullie al eens zo'n kangeroo geprobeerd op de BBQ. Er zitten stevige achterbouten aan! Met een beetje saus moet dat te doen zijn!

Gr. Theo en Ineke

Annie en Kees

Hallo jongelui.

Wij willen graag weten waar jullie die balen hooi voor gaan gebruiken. Moet dat misschien een (goedkope) twee persoonmatras worden voor het logeerbed ? ? ?
Het kan ons niet schelen wij komen toch naar Syndney.

Vriendelijke groet

Kees

Judith Vernooij

Hahaha, deze update verhalen zijn echt uber-hilarisch! Heel erg leuk luitjes! Volgens mij hebben jullie het enorm naar jullie zin! Dus, ik zou zeggen: Blijf lekker doorgenieten, van het land, alle leuke dingen en vooral van elkaar! :)

Ik wacht met smart op het volgende stuk! :)

Liefs, Judith

Jan Vernooij

Weer alles fijn gelezen. Bedankt. Ook dat Boris de volgende keer wat over ZIJN werk iets gaat vertellen. 't Zal ons benieuwen. Het lijkt verdikke wel vakantie daar. Ik hoop inderdaad dat het spannend zal zijn, zoals C dat op voorhand heeft beloofd. In afwachting daarvan evengoed een hele fijne tijd gewenst. Tot jullie volgend verslag.

Leny en Jan Vernooij

Kees Vernooij

Wij zijn er helemaal klaar voor. Na een gedegen voorbereiding vertrekken wij morgen voor 4 weken naar Sydney. Genieten van Boris en Claudia en van Australie. Enkele gegevens over de heenreis.
Vertrek: zaterdag 21 febr. 13.15 uur (vanaf Schiphol)
Reistijd: 19.45 uur Amsterdam - Hong Kong - Sydney
Tussenstop 1.20 uur, overstap naar ander toestel.
Aankomst in Sydney 21.00 uur, plaatselijke tijd.
Tijdverschil met Nederland is 10 uur (wintertijd)
21.00 uur Australische tijd = 11.00 uur Ned. tijd
In Australie gaan wij een week met z'n 4tjes leuke dingen doen. O.A. Sydney bekijken, naar Alice Springs en Ayers Rock. Daarna gaan de Aussies naar hun huis in Sydney en wij naar Cairns. Wij bezoeken de regenwouden en het Great Barrier Reef. Met een huurauto gaat de reis langs de oostkust naar Brisbane, dat is 1800 KM. Daar doen wij 10 dagen over. Onderweg gaan wij leuke dingen doen. Van Brisbane vliegen wij naar Sydney, afstand 1000 KM. Wij doen 3 binnenlandse vluchten. Tot slot nog een paar dagen bij Claudia en boris. Na 4 weken komen wij dan weer terug op Schiphol, dat is zaterdag 21 mrt.
Wij komen niet in de regio van de bosbranden. Wel is er op onze route wateroverlast geweest. Dat is waarschijnlijk allemal opgelost.
Het is erg leuk te ervaren dat familie en vrienden zo met ons meeleven en/of stiekum een beetje jaloers zijn op ons. Wij houden jullie op de hoogte en beloven veel foto's te maken.

Met vriendelijke groet,
Annie en Kees

Hilda de Boer

Leuk hoor die herkenbare verhalen en beelden van jullie .Ik krijg al weer heimwee daar naartoe.
Grappig om te lezen van de voorgangers dat die vandaag terug komen van hun 4 weekse reis.
Leven en werken daar is volgens mij ook als een vakantie want als je weer naar buiten komt is de temp. dermate dat je niet binnen "opgesloten "hoeft te zitten(hoewel dat in de wintermaanden heel gezellig is) Maar toch...het buiten leven blijft trekken(op dit moment is het hier prachtig weer , blauwe lucht en zo'n 11 graden ... lente dus)
Veel plezier met leven en werk .
C.U.

Hilda