boris-claudia.reismee.nl

Appartement leeg, rugzak vol

'Tjonge, wat gaat de tijd toch snel'. 'Al weer een jaar weg?' 'Het lijkt wel gisteren dat we vertrokken'. Ja, inderdaad, onze tijd hier in Sydney zit er al weer op en alle clichés zijn van toepassing.

Een beetje droevig. Typen vanuit nagenoeg een leeg appartement, zittend op de grond en met de laptop op de campingtafel. En nog 1000 dingen te regelen.

Wel weer heel leuk waren de reeks afscheidsfeestjes en etentjes met alle toffe lui die we hier hebben ontmoet. Ook een opsteker kregen we van Dave en Marieke, die tijdens onze laatste week Sydney bij ons op vakantie kwamen. Een heel leuk weerzien en daar konden we mooi nog een laatste uitzwaai-ronde door ons fantastische Sydney mee maken.

Bovendien - eerlijk is eerlijk - maar half getreurd. Met nog een maand of 6 te reizen aan deze kant van de aardkloot hebben we onszelf een redelijke troost bezorgd. Nederland moet nog even wachten.

Ook moeten we opbiechten dat we een paar weken terug alvast een voorschotje namen op het lange flierefluiten. Waar we dachten dat onze snorkeltrip met de whalesharks in West Australië niet te overtreffen zou zijn, was onze duiktrip rondom het Great Barrier Reef minstens zo spectaculair. Als het op duiken aankomt, is een volledig verzorgde trip van 4 dagen op een luxe boot, met een onbeperkt aantal duiken, echt geweldig. Maar het aller-aller-aller gaafste waren echter de Minke whales die (niet toevallig) tegelijkertijd in ons deel van het Great Barrier Reef te vinden waren. We hadden enorme mazzel, want we hadden 2 hele dagen tientallen whales rondom de boot. Deze walvissen (7-9 meter lang) vonden kennelijk niets leuker dan - zo vaak mogelijk en zo traag mogelijk - onder, langs of boven duikers of snorkellers te zwemmen, soms op slechts 2 meter afstand!

We hebben dus - buiten lunch en koffie om - hele dagen in het water gelegen (als het niet duikend was dan wel snorkelend). We hebben best wel wat duikervaring, maar als er ineens vanuit the big blue op zo'n 15 meter diepte een walvis recht op je af komt zwemmen (die pas uitwijkt op enkele meters voor je duikbril), vergeet je toch echt even te ademen (en te filmen, hoewel: check out: http://www.viddler.com/explore/boores/videos/12/).

En dan was daar nog de beroemde duiksite 'Cod Hole', met prachtig helder water en vooral met hele grote en vriendelijke potatoe cod (dat vertaalt als een soort aardappel-baars, denken we). Die gasten waren hilarisch - zie foto's.

Maar goed, de orde van de dag brengt met zich mee dat we maandag de 17e de sleutels van ons appartement in moeten leveren en onze overbodige troep op het vliegtuig naar huis gaan zetten. Dan slapen we nog een paar nachtjes bij Marina. Woensdag toeteren we een laatste keer naar Sydney en dan kachelen we rustig in een weekje richting Brisbane, waar we Dave en Marieke nog een paar dagen zien, en hopelijk (in Hervey Bay) ook een hoop humpbackwhales (weer walvissen dus, maar vanaf de boot deze keer).

Waar ons volgend weblogverhaal vandaan gaat komen weten we niet. In Papoea Nieuw Guinea hebben ze de bekertjes-telefoon nog niet op internet aangesloten en op Fiji hebben ze in de internetcafés alleen nog maar de hangmatten opgehangen.

We bedanken iedereen heel hartelijk voor alle reacties, mails, skyps en kaarten. Als jullie nou ook nog allemaal een kaarsje willen aansteken voor safe travels, dan heel graag. Zo'n reisverzekering is ook niet alles.

Reacties

Reacties

aletta

hallo claudia,
wat een heerlik verhaal weer. geniet een beetje mee op die manier.
ik ben ook in de verhus modus met alles in dozen doen, papieren uitzoeken en op weg naar een super gaaf appartemenet aan de amstel in amsterdam met mijn vriend. heel veel plezier met de reis, steek wel een kaarsje op!
groetjes aletta

Joost Pepping

Hoi Boris en Claudia,

Al vaak had ik de gedachte eens te reageren maar het kwam er niet van. Nu, voor jullie op reis gaan nog even snel om jullie nog een hele fijne reis toe te wensen. Ook wil ik aangeven dat ik genoten heb, en nog steeds van jullie avonturen. Veel herinneringen komen bij mij naar boven van mijn reis, intussen 19 jaar terug. Leuk vond ik dat jullie nu ook in een Holden rijden. Ik had in die tijd een Holden Kingswood Panelvan. (Zal intussen in het museum staan) 3 liter motor en het formaat zieken/lijkauto met ook bijbehorende matrassen, surfplank en goudzoekerschaal.
Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen. Geniet ervan!!
Groetjes Joost

Fenneken

Hoi Claudia en Boris,

Wat een gaaf filmpje! Kan me voorstellen dat het wel indrukwekkend als ze zo op je afzwemmen:-)
Sterkte met afscheid nemen van Sydney, maar met name heel veel plezier op jullie trip, dolfijnen-zwemmen bij Kaikoura blijft aanrader!

Groetjes, Fen en Joost

Esther Heesakkers-van Ginhoven

Wat een gave verhalen.... Kan niet wachten op de volgende! Goeie reis, veel plezier! Al mn kerskes zitten in de verhuisdozen... In Rosmalen zal ik er een branden! Esther x

Gemmie

Lieve Boris en Claudia,
De tijd gaat snel ja. Geniet nog lekker van de komende maanden. Ik steek een kaarsje voor jullie op.
Lieve groet Gemmie

jelske pepping

ha Boris en Claudia.
hoe gaat het daar.De laatste maanden gaan nu in helaas. De tijd gaat snel .Maar ja aan alles komt een eind .Geniet er maar van.Want voor je het weet is het voorbij.Met mij gaat het goed zo als altijd.Ik wil nog wel veel foto,s zien van de laatste maanden. Groetjes Jelske en Boki natuurlijk.doeiiiii.

erik wachter

WHOEI! wat een enorm tof verhaal weer! nu nog effe 6 maanden reizen of wat jullie noemen 'het grote flierefluiten!'. Nice indeed! ik ga onmiddelijk nu een pintje drinken en dan proost ik op safe trip! take care, have fun!
greetz Erik

Ingeborg

Geniet er nog maar van, jullie hebben vast nog niet genoeg mooie dingen gezien en meegemaakt;) Zullen wij het wel doen met onze stacaravan in zeeuwsvlaanderen, haha
@boris, vanaf vlngd jaar weer op Kapt Hatterasstr 29? Ik misschien ook.

Sjef Potters

Jullie prikkelen eenieders fantasie tot op het bot. Vanachter een saaie pc op een saaie warme zolder even wegdromen in de wereld van walvissen, aardappelbaarzen. het is weer eens wat anders dan een slootje met kikkervisjes. Maar dat neemt niet weg dat ik jullie verhalen met veel plezier gelsezen heb.
Ik wens jullie een mooi, veilig vervolg.

Man-Chie

Hey lieve vrienden, mooi reisverslag weer hoor! Heel veel succes verder met inpakken en afscheid nemen. Het jaar is idd ontzettend snel gegaan, Andre en ik hebben vorige week (iets vervroegd) onze eerste huwelijksdag gevierd met een etentje bij Belvedere
Heel veel plezier de komende maanden, veel liefs, Man-Chie x

Marie-José

He Claudia en Boris.
Nog even op de valreep voor jullie vertrek een reaktie. Kreeg wel een beetje medelijden toen ik de foto van Claudia in die lege kamer zag.Maar dat was snel over na het lezen van jullie verhaal en het zien van het filmje. Je gaat weer een mooi avontuur tegemoet. Veel plezier. Geniet van al het moois en wij zullen de kaarsjes branden. Toi toi. Groetjes Siem en See

Iris

Heej Boris en Claudia
Hier weer eens een berichtje van jullie een na jongste nichtje.
Wat een geweldige tijd hebben jullie daar in Australie, denk dat dit een ervaring is om nooit meer te vergeten.
Vooral dat duiken lijkt mij super om een keer te doen en inderdaad dat er van zulke grote walvissen maar een paar meter van je afzwemmen, kan niet iedere duiker vertellen.
Geniet er nog van de laatste 6 maanden :) !

x Iris x

Sikke

Tsjongejonge, echt mooie verhalen en een heel gaaf filmpje! kan zo bij de BBC natuurdocumentaires.

Ik blijf de verhalen volgen, veel plezier en succes!

Hier eindelijk volop zomer (en dus een beetje vakantiegevoel),

Groeten Sikke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!