boris-claudia.reismee.nl

1,5 week of 1,5 jaar ...

Zo, dat stellig beloofde afscheidsfeestje hebben we mooi ontlopen. Sterker nog: velen zullen nog niet eens weten dat we 24 augustus jl. op het vliegtuig zijn gestapt. Voor onszelf ook een tikkeltje onwerkelijk, omdat we min of meer halsoverkop moesten vertrekken, niet wetende of we na anderhalve week of na anderhalf jaar zouden terugkomen.

Om met het slot te beginnen: goed nieuws (voor ons), het wordt anderhalf jaar.

Alle hectiek hebben we te danken aan de Medical Board/Immigration Office/Australian Medical Council, of een samenzwering van deze drie. Halverwege de (visum/registratie)procedure(s) bleek namelijk dat de regelgeving per 1 september 2008 zou gaan veranderen. Zou Claudia zich niet vóór die datum (in persoon bij de Medical Board) als arts geregistreerd hebben, zou zij in een nieuwe regeling met nog heel veel meer ellendige, vertragende en prijzige formaliteiten belanden en bovenal een extra examen. Alles uit de kast dus, maar twee weken voor de deadline was ons werkvisum nog steeds niet afgegeven. Op hoop van zegen toch maar tickets geboekt en ingestapt. En met succes! Aan de balie bleken die Australiers veel behulpzamer dan aan de telefoon of op papier. Enkele dagen voor het verstrijken van de deadline kondenwij, mét visum en registratie op zak, een eerste feestpint bestellen tegen de achtergrond van dat lelijke operahouse.

Eigenlijk was er maar 1 probleempje. Omdat het hier winter is en iedereen roept dat ze bevriezen, had Claudia een dikke trui en daarover een bodywarmer aangetrokken, om er vervolgens achter te komen dat het - zoals Boris voorspeld had - ook 's winters 24 graden met strakblauwe lucht zou zijn.

De verdere meevallers zijn dat Krijn ons huis in Utrecht gemeubileerd gaat huren (hetgeen ons verhuur en verhuisproblemen bespaarde) en dat Marina - die we ontmoet hadden op onze trip naar Antarctica van maart jl. - in Sydney woont en aan ons een kamer, internet en auto ter beschikking stelde voor de opstartfase. Een perfecte uitvalsbasis en ze kan ook nog eens goed koken.

Inmiddels hebben we verzekeringen afgesloten, bankrekeningen geopend, Australische telefoons gekocht. We rijden nu dagelijks door de stad op zoek naar een appartement. Op zich is dat links rijden daarbij nog niet zo lastig, maar ze hebben ook de richtingaanwijzer verplaatst. Als een Australier wil weten of we willen afslaan, kan hij dus beter op onze ruitenwissers letten.

Verder is het wat jammer dat ze een groot tekort hebben aan historische helden of andere noemenswaardige personen. Ben je op zoek naar een adres (bijvoorbeeld) beginnend met 'Darling' (Britse ontdekkingsreizeiger waar ze hier kennelijk fan van zijn), tref je in het stratenboek aan een: Darlingstreet, Darlingavenue, Darlingpark, Darlingroad, Darlington, Darlingdrive, Darlinglane, Darlingbridge, Darlinghighway, Darlingbay, Darlingbeach, Darlingpoint, Darlingharbour, Darlingport, Darlingcrescent, Darlingcircuit, Darlingplace, Darlinghurst etc. , verspreid over de hele stad. Dat schiet dus lekker op. Het goede nieuws hierbij is dat de kans dan groter is dat er over een jaar een'Claudiaroad' zal zijn...

Ondertussen is Boris zo goed als operationeel om zijn zaken voor VDT weer op te pakken en inmiddelsheeft Claudiahaar vierde werkdag erop zitten. Een gekkenhuis daar op de Emergency Department, dus daar zal ze zich vast snel thuis gaan voelen.

Kortom: eenieder houdt een afscheidsfeest tegoed (we noemen het dan waarschijnlijk alleen anders). Tenzij je alvast hier wilt komen BBQ-en natuurlijk....

Cobra de slang

nndju, wis nie da jullie al wegware. Die Kuttekoppen uit NL vetellen mij niks.........Kom wel n keertje langs misschien meej Gerry. Als juliie jullie gegevens willen maile, telefooon en Email? weet nie of ouwe gegevens nog valid zijn. Meej men alles goed, druk, zit om de week in kenya, maar nog geen giraf gezien.....damn, cheers, take care!!!!! Ha, we zijn nu dus buren, mbt landen => buurlanden, hehehehe

Anne Marije en David

Wanneer kunnen we langskomen voor de barbie?
Welkom in Australia! Wen maar vast aan de medical board, immigratiedienst, AMC en diens veranderende regelgeving. Have a great one!

Carina

Had jullie nog geprobeerd te bellen de dag voor vertrek, maar er werd al niet meer opgenomen. Al met jullie hoofd in Australië denk ik zo!

Heel veel plezier daar en laat de amusante verhalen maar komen!

Liefs
Carina

Fenneken

Dat klinkt allemaal echt supergaaf, ondanks halsoverkop vertrekken! We houden jullie aan de bbq, landen op 9 december!:-)
Veel plezier!
x, fen

Oom Herman en Tante Anneke

Hallo Boris en Claudia.
Wat fijn dat jullie ons op de hoogte houden van de vorderingen. Het was echt een verrassing met de familiedag, dat jullie al weg waren. Wij zijn erg blij dat het allemaal gelukt is, en er geen studie meer behoeft te worden gedaan. Als nu ook een appartement in het vooruitzicht is, dan kunnen jullie het wel anderhalf jaar volhouden denk ik. Ook fijn, dat Boris daar verder kan met zijn eigen werk. Ga maar niet in een Darling...... wonen, want dan krijgen jullie nooit post als het adres niet goed wordt gespeld. Wij zullen met jullie meeleven
en zijn al weer nieuwsgiering naar de verdere verhalen. Wij maken het goed hier en verheugen ons op de reis naar Zuid-Afrika. Daarvoor gaan we nog wel 2 keer weg, maar dat is maar een midweek. Wij genieten er ook maar van zolang het nog kan.
De familiedag was heel gezellig, maar dat zullen jullie al wel gehoord hebben. Het is voor herhaling vatbaar.
Wij wensen jullie heel veel succes met alles en geniet van de tijd die jullie in Australië door mogen brengen.
Hartelijke groeten vanuit Woerden.

Caroline

Leuk dat ik in jullie bestand zit!! Koen en ik zijn super jaloers. Heb wel al via hem een update gehoord volgens mij ... klopt het dat jullie al een appartement hebben... In Newtown?

Veel succes met het ontdekken van alle leuke plekken daar, het zijn er heeeeel veeel!!

Groetjes Caroline

Rolfer

Nu al zin in dat Darlingfeest!! Leve de feestcultuur. Maar gelukkig duurt dat nog een jaar of anderhalf, want op dit moment ben ik voornamelijk nog verbolgen over het feit dat jullie er op Boriaanse wijze tussenuit gepiept zijn, stelletje kaffers! Wil graag jullie adres hebben zodra jullie daar iets gevonden hebben in Darlingville, dan zal ik eens uitgebreid gaan zitten voor een geïrriteerde brief.

Greetz, Rolf

Erik W8er

hoi B&C, goed te horen dat het allemaal gelukt is en dat jullie aan de slag kunnen! die uitnodiging voor een BBQ staat! daar gaan we gelden voor vrij maken...too infinity and beyond! hebben jullie een emailadres om te mailen?

jelske pepping

ha boris en claudia .
Ik mis jullie nu al .Maar fijn dat jullie het er goed naar jullie zin hebben. En ik hoop nog meer van jullie te horen via de weblog. ik vind het een erg leuk idee zo. Veel lieve groeten uit loon.
Jelske

Ineke en Theo

Hoi Claus en Boris

Wat leuk om jullie berichtjes te lezen!

Zo te zien gaat alles goed komen daar aan de onderkant. Pas je wel op dat je er niet af valt.

We kijken uit naar jullie belevenissen

Gr. Ineke en Theo

Herman uit Woerden

In onze andere mail staat dat wij in november naar Zuid Afrika gaan. Nou wij zijn al volop met de zwemtraining begonnen zodat we van Zuid Afrika naar Australia kunnen zwemmen we zijn dan toch halverwege. Reserveer maar de BBQ

Kees en Annie

Hoi Claudia en Boris. Wat leuk om je verhaal te lezen . Prachtige foto's. ik verheug me er nu al op,om te komen. Als ze allemaal komen voor de bbq wordt het nog gezellig druk.
Nou, groetjes van Kees en Annie.

Roos

Ik zeg, goed geregeld Boris en Claudia, maar ik had ook niet anders van jullie verwacht. Ik ben blij dat het allemaal nog goed is gekomen want jullie hielden ons de laatste paar weken voor jullie vertrek wel heel erg in spanning. We vonden het super dat jullie nog even bij ons zijn langsgeweest, heel erg leuk. Het slabbetje wordt goed gebruikt want Noortje eet al volop groentehapjes! Ben benieuwd naar al jullie verhalen die nog gaan komen, geniet met volle teugen, ga volledig ' down under' zou ik zeggen en laat ons maar meegenieten! Groetjes van de 4 van Gasteltjes

Dorus & Mascha

Stelletje mazzelaars! Hou ons op de hoogte!

Groeten, D&M.

Sikke van Meer

Super zeg, mooie site trouwens.

Wel een beetje jaloers dat jullie dat durven, ik vind Gent voor 4 dagen al best gewaagd.

Ik verheug me op jullie verhalen!

Groeten sikke

Marieke en Dave

He Claudia en Boris! Zijn jullie er toch nog voor onze thuiskomst tussenuit geknepen! Groot gelijk hoor, fijn dat het allemaal nog gelukt is met jullie visum! Al een huisje gevonden ondertussen? Heel veel succes in ieder geval met het opbouwen van jullie nieuwe leventje daar, niet te hard werken (vooral claudia dan...boris dat komt wel goed...hihi) en BBQ ze!
groetjes Marieke en Dave

Caroline (en Bas)

Hee Clau en Boris, klinkt allemaal goed, wat gaat dat snel zeg, opstarten en verder leven. Fijn dat jullie er nu eindelijk zijn en dat alles goed is geregeld!! Vind het leuk om op de hoogte te blijven van jullie avontuur. Liefs Caro

uit maartensdijk

Hoi leuk om te lezen hoe jullie het hebben ( wist inderdaad niet dat jullie gingen ) ik krijg de mails door via m'n ouders dus we blijven op de hoogte.
Hopelijk dat jullie niet in die hectiek blijven hangen maar dat jullie ook kunnen gaan genieten van alles om jullie heen
Groeten en tot lees, Helga

Cobie en Ben

Hallo Boris en nichtje,
Leuk om jullie verslag te lezen, enne.....om eerlijk te zijn vond ik het niet zo erg dat jullie eerder vertrokken omdat wij nu met je ouders een heerlijk verblijf in Drenthe hebben gehad. Ik blijf julllie uiteraard volgen en mailen.
Liefs van je tante en Ben.

Arjan Brouwer

Nou...klinkt allemaal maar saai...Sterkte daar...

;-))

Annemarie

he luitjes, welkom in Australia!
hebben jullie al een telefoon nr? Ik woon in brisbane op t moment:
geef me belletje of kom gewoon een keertje langs!
25 Jones Street
Highgate Hill QLD 4101
mobiel: 0424934023

geniet van het prachtige Sydney!
liefs
Annemarie

Roeland

Groot hè?
Fraser Island: 1300 km...18 uur 37 min.
Ayars Rock 2835 km....1 dag 10 uur..
Koop een auto??? Mocht je écht niets vinden om te doen....Bouw een vleigtuig!!

Bert

Hercu 15 mist je nu al (nog steeds) Boris!
Veel plezier samen en misschien komen we nog even buurten over een jaartje ofzo...

Kees Vernooij

Goed nieuws voor Claudia en Boris.
SMSen van uit het buitenland is veel goedkoper geworden, 11 eurocent per SMS. Dus blijf bij je mobiel.
Groetjes

Koen

Yo Aussies!!!
al de ultieme eerste hulp in vorm van surfer met haaie beet binnen gehad Claudia? Laatst was er een surfer door een haai als een speedboot voortgetrokken, zonder kleer en lijfscheuren! dat zal Boris wel geweest zijn...
Viel Spass!
Koen

Roos van Gastel

Hoe is het down under? Al een beetje gesetteld? Even een praktische vraag, had jij je auto al verkocht Boris, ik heb namelijk iemand die geinteresseerd is. Ik hoor het wel, veel plezier daar en geniet van het mooie weer wan hier is de herfst begonnen....

Ralf Meijs

Hey Boris en Claudia,

Fantastisch dat jullie er al zijn en direct aan de slag kunnen. Geeft een hoop rust en tijd om te genieten van jullie verblijf in Australie. BBQ in Australie zit er niet in, maar bij terugkomst in Nederland maken we dat wel goed.

Hier in Breda zijn nog drukkere tijden aangebroken. Zaterdag 20 september is onze dochter Punk Annemieke Juliette Meijs geboren. Angelique en Punk maken het goed. En ook Morris reageert leuk op Punk.

groeten Ralf, Angelique en Morris

Ans de Roos

Hoi Claudia en Boris, Ik hoop dat dit berichtje wel doorkomt al een paar keer geprobeerd.Hoe is het bij jullie al een beetje gewent .We lezen alle verhalen van jullie hou ons op de hoogte.Groet Ans en Theo

Steef en Dianne

Lieve Claudia & Boris,
Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. Ook al hadden we natuurlijk niet anders verwacht. Hopelijk ben je al een beetje gewend aan de werkdruk Claudia:). Mooie site trouwens. We houden m goed in de gaten, zodat we niks hoeven te missen van jullie avontuur.
Liefs Steef, Dianne en een knuffel van Filip

gemmie

Lieve Boris en Claudia,
Wat ziet het er allemaal heerlijk uit daar. Jaloers ook op de zon daar. Ga genieten deze tijd, maar zo te zien doen jullie dat al.
Veel succes, lieve groet Gemmie

janny

reisverslag met plezier gelezen.Belangrijk: het gaat jullie goed,zelfs meer dan dat, uitstekend als je het miij vraagt. OP tijd je natje en je droogje , een hapje en dan nog werken met een strak blauwe lucht! wie doet je wat.
Kijk uit naar je volgende verhaal
succes en veel groetjes van Janny

Kees Vernooij

Na 6 weken op marktplaats te staan is hij dan eindelijk verkocht. Nooit zal iemand Claudia nog tegen kunnen komen in een rode peugeot 306. Zaterdag is er een nieuwe gelukkige eigenaar van deze auto uit 1994. Je kunt hem nog tegen komen in de omgeving van Amersfoort. De EURO die hij heeft opgebracht worden omgezet in Australische dollards. In de hoop dat het kapitaal daar veilig is op een spaarrekening.
Dat zal wel niet, want ook daar is weer een auto gewenst. Binnenkort is deze nieuwe vast en zeker te zien op deze weblog. Blijf dus regelmatig kijken.

Vriendelijke groet
Kees

Laura

Ha Boris en Claudia,
Leuk om jullie avonturen zo bij te houden.
Hier is het nog rustig, baby Werner heeft niet zo'n haast.
Werk en geniet ze,
Veel liefs Laura

Erik W.

Hoi Boris en Claudia,

Hoe gaat het ermee? ik heb al even niets meer gehoord.
is er nog iets nieuws gebeurt? nieuwe foto's? ik ben benieuwd! doei. Erik uit Rotterdam...

niels en elies.

Hallo Boris en Claudia.
Allereerst boris nog gefelciteerd. We blijven de traditie met betrekking tot iets later dan normaal feliciteren volhouden. Goed en volkomen te verwachten dat jullie het prima naar je zin hebben daar. Graag wel wat meer foto's die werkgerelateerd zijn want wij krijgen het gevoel dat jullie alleen maar vakantie hebben daar.
De kleur van de auto is zwart maar de lak is aangetast door zon.

Groetjes,

Niels en Elies

Geniet ervan en tot over een tijdje.

Ans de Roos

Hoi Aussies,Nog een Zalig Kerstfeest, is het niet vreemd zo in de zon kerstmis te vieren?Het was hier als vanouds iedereen is geweest en zijn met veel kadootjes weer naar huis gegaan.We zijn nu de boel weer aan het stylen na drie kleinkinderen over de vloer en de rest. We wensen jullie een heel byzondere jaarwisseling toe en op naar 2009. Groet Ome Theo en Tante Ans

aniek en maaike

Reserveer alvast maar een plekje! Wij komen!
Nog 2 jaar.....pffffffffffffff
XXX

Roos

Hoe is het met jullie met alle ellende die Australie momenteel teistert? Ik neem aan dat jullie persoonlijk niet in gevaar zijn maar zo ontzettend veel doden vanwege de bosbranden, echt afgrijselijk. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat, groetjes van de van Gasteltjes

Anke Huijboom

Hi Clau,

Zou je mij jullie adres kunnen mailen ivm toekomstige post... Dikke kus van Anke

erik w8er

Hoi B & C, al lang niets meer gehoord! ben benieuwd naar jullie laatste verhalen of is er alleen maar ge-bbq-ed? de zomer begint hier langzaam op gang te komen, eindelijk zon...nou de groeten uit rotterdam, mzzzzzllll!